Kliknij tutaj, aby zlecić audyty stron internetowych.
Pojęcie audytu – jak wskazuje internetowe wydanie Słownika Języka Polskiego PWN – oznacza ewaluację przedsiębiorstwa, spółki bądź firmy pod kątem wielu aspektów, między innymi finansowych i organizacyjnych, a także ocenę możliwości dalszego rozwoju. Czym, biorąc powyższą definicję pod uwagę, jest zatem audyt SEO? Jest to wnikliwa analiza strony internetowej, sprawdzająca przeróżne jej elementy, jak kod strony, hierarchię nagłówków, prędkość wczytywania się witryny, metadane i wiele mniej i bardziej ważnych aspektów. Poza samym wyliczeniem błędów oraz nieprawidłowości, w szczegółowym audycie SEO powinny być zamieszczone także instrukcje odnośnie rozwiązania wymienionych problemów.
Audyt SEO analizuje witrynę internetową pod kątem dostępności, zgodności ze normami W3C, treści na stronie, jak również bezbłędności kodu. Poza tym sprawdzane jest także, czy witryna jest przyjazna dla wyszukiwarek internetowych. W uproszczeniu, audyt SEO zamawia się w agencji, żeby znalazła ona wszelkie dysfunkcje strony i – co najważniejsze – zaleciła rozwiązania, które pozwolą je naprawić.
Sygnały, iż czas zlecić audyt SEO
Online jest sporo stron oraz narzędzi, przy użyciu których można błyskawicznie i bez ponoszenia żadnych kosztów wykonać audyt SEO strony internetowej. Zalety takiego rozwiązania? Szybkość i cena. Minusy? Całkiem sporo. Darmowe narzędzia czy też dema z niewielką liczbą opcji, są niedoskonałe. Jeśli już odnotują jakieś nieprawidłowości na stronie, to zapewne nie wszystkie. Sporo błędów (np. w kodzie) uchwycić można jedynie w trakcie analizy wykonanej nie przez algorytm, a przez specjalistę w danym obszarze.
Na płatny audyt SEO wykonywany przez agencję należy poczekać zazwyczaj od kilkunastu dni do około miesiąca. Okres na dostarczenie raportu powinien zostać sprecyzowany w umowie podpisanej z agencją, która zadeklarowała, iż go wykona. Audyt w wersji płatnej umożliwia wykrycie wszystkich najważniejszych problemów obecnych na stronie. Jeśli strona była utworzona na platformie typu Shoper czy Magento lub na otwartym szablonie, to rzeczy do poprawy może być mnóstwo. Jeśli strona wolno się wczytuje i ma w zasadzie zerową widoczność na istotne dla klienta słowa kluczowe, to także są to sygnały, że zlecenie zewnętrznej firmie SEO audytu jest dobrym pomysłem.
Audyt SEO – co pokaże, jeżeli będzie przeprowadzony starannie
Należycie przeprowadzony audyt SEO może obnażyć masę błędów strony, m.in:
- brak lub nieprawidłowe połączenie z narzędziami Google (przykładowo Google Search Console),
- przyczyny niskiej widoczności strony na słowa kluczowe,
- faktyczna ilość zaindeksowanych podstron,
- problemy z dostępnością strony dla robotów,
- jakość kodu strony,
- poprawność w strukturze nagłówków,
- słaba jakość zawartości strony,
- nieprzetłumaczone wersje językowe strony,
- brak tytułów i opisów meta,
- błędy w wersji mobilnej strony, takie jak zbyt wolne wczytywanie się jakiś elementów,
- brak albo źle wypełniona wizytówka Google Moja Firma,
- powolne wczytywanie się witryny w wersji na komputer oraz na urządzenia mobilne
.
Adres firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]