Pragniesz poznać więcej szczegółów o pozycjonowaniu stron www? Skieruj się na seo4.net/pozycjonowanie-stron/.
Funkcjonują trzy główne strategie pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie Long Tail, czyli na tzw. długi ogon,
– pozycjonowanie okresowe.
Pozycjonowanie Lokalne
W pozycjonowaniu tego typu najważniejsze jest dodanie do frazy nazwy konkretnej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można uwzględnić przede wszystkim:
– miejscowość (przykładowo “fizjoterapeuta Kraków”)
– dzielnicę (“sklep rowerowy Sadyba”)
– kraj (“producent słodyczy Polska”)
Pozycjonowanie lokalne rewelacyjnie zda egzamin w stosunku do przedsiębiorstw lokalnych, które kierują swoje produkty tylko do odbiorców zamieszkujących na danym obszarze. Taka metoda pozycjonowania jest preferowania także wtedy, gdy firma ma mały budżet na promocję i nie ma możliwości walczyć o pozycje na frazy niezawierające dopasowania miejscowego, np. zamiast “sklep RTV”, to “sklep RTV Kraków”.
Pozycjonowanie Long Tail, to znaczy na tzw. długi ogon
Następny typ pozycjonowania to odpowiednie i przetestowane wyjście dla właścicieli firm posiadających niewielki budżet na reklamę. Za sprawą odpowiedniego doboru fraz, nie tylko uda się wejść w niszę związaną z interesującą nas branżą, ale także koszty reklamy w Google Ads ulegną dużej obniżce. Pozycjonowanie Long Tail oznacza również znacznie niższą konkurencję. Istotne jest także to, że coraz powszechniejsza jest tendencja do wprowadzania rozbudowanych zapytań w wyszukiwarkach.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– smartfon Samsung Galaxy S8 czerwony,
– obuwie puma Axis czarne sklep online,
– golarka Eldom MT500 czarna.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niezmiernie istotne zwłaszcza dla sklepów internetowych. Przy użyciu tego typu fraz, sklepy mające w swojej ofercie bardzo szeroki asortyment produktów mogą skuteczniej piąć się na wysokie pozycje w Google.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe odgrywa specyficzną rolę przed cyklicznymi bądź jednorazowymi wydarzeniami, takimi jak Święto Pracy, Dzień Kobiet lub koncert popularnego piosenkarza. Ten wariant pozycjonowania jest szczególnie efektywny, jeśli popularna w konkretnym okresie fraza zostanie odnaleziona i użyta ze stosownym wyprzedzeniem. Z reguły pozycjonowanie okresowe stosowane jest w sektorze gastronomii i turystyki. Najczęściej trzeba zainicjować je na dwa-trzy miesiące przed interesującym nas wydarzeniem, żeby wyszukiwarka Google zdążyła zaindeksować nową ewentualnie uaktualnioną treść strony internetowej.
Adres firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]