Nigdy wcześniej nie spotkałeś tak korzystnej oferty PBN!
Żeby konsument dostrzegł twoją działalność musisz nie tylko złożyć firmową stronę www, ale również zatroszczyć się o jej widoczność na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Do tego istotna jest treść strony oraz to czy cyklicznie publikowane są na niej kolejne rzetelne i użyteczne dla potencjalnego klienta treści. Lecz nie wolno też zaniedbać tzw. link buildingu, innymi słowy pozyskiwania linków zewnętrznych kierujących na stronę. Jedną ze strategii link buildingowych jest zastosowanie PBN-ów – prywatnych sieci blogów.
Private blog network – proste pozyskiwanie dużej liczby zróżnicowanych linków przychodzacych
PBNy są prywatne, dlatego że są tworzone a potem kierowane przez jeden podmiot (na ogół przez firmę SEO lub dużą agencję marketingową), który kontroluje jakość dostępnych tam treści. Prywatne sieci blogów są często stosowane jako komponent szerokiej strategii marketingowej, co wypada mocno zaakcentować, ponieważ najlepsze rezultaty ich użycia daje się zauważyć w odniesieniu do stron, które zostały wcześniej poprawnie zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz contentu. Prywatne sieci blogów nie tylko umożliwiają pozyskanie dużej liczby linków przychodzących do witryny, ale również na ich zróżnicowanie, co jest pozytywnie postrzegane przez algorytmy wyszukiwarek. Minusem PBNów jest tylko to, że ich stworzenie sporo kosztuje, a potem trzeba przeznaczać mnóstwo godzin na zachowanie ich na należytym poziomie.
Jak wykorzystać PBN? Polecamy wizytówki NAP i artykuły z canonicalem
PBNy znakomicie sprawdzają się w pozycjonowaniu lokalnym, gdyż można za ich pośrednictwem publikować sponsorowane artykuły tematyczne będące wizytówką NAP. Czym jest NAP? To w zasadzie każde miejsce online, gdzie dodane są istotne informacje telekontaktowe firmy – jej e-mail bądź telefon, adres oraz nazwa. Na przykład NAP-em jest wizytówka Google Moja Firma, ale jest nim też strona w mediach społecznościowych, zakładka w internetowym rejestrze biznesowym czy artykuł, pod którym podano firmowe dane kontaktowe.
Druga interesująca metoda wykorzystania możliwości PBNów to artykuły z linkiem kanonicznym. Polegają one na powtórnej publikacji wartościowych artykułów z dodaniem linku do oryginalnego tekstu oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W tym przypadku roboty wyszukiwarek zazwyczaj oceniają wyżej jakość pierwotnego artykułu, dlatego że odnajdywanie linków do niego na różnych stronach zewnętrznych rozumieją jako dowód, że pod wskazanym adresem kanonicznym opublikowane są warte przeczytania, wiarygodne teksy. Artykuły z canonicalem są najefektywniejsze przy treściach z sektora YMYL (Your Money Your Life), w którym liczy się zdobycie wysokiego autorytetu, a więc tych powiązanych w szczególności ze zdrowiem, finansami i bieżącymi informacjami, doradztwem prawnym.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO